glogo

Google Mapy začnou pracovat s „relevantní reklamou“

Google zná každý, netřeba jej dlouze představovat. Ale ne úplně každý ví, z čeho vlastně Google žije – jsou to z drtivé většiny reklamy, které Googlu vydělávají velké peníze. A právě tyto reklamy se teď dočkají vylepšení ve spojení s Google Mapami.

Není to tak dlouho, co Google konečně vydal aktualizovanou mapovou aplikaci pro Android, která paradoxně ještě dříve byla dostupná pro zařízení s konkurenčním iOS. Už se však nová aplikace mezi uživateli zažila a Google tak plánuje do ní zavést svůj systém reklam, který kontextově zjistí, co vlastně hledáte, a na základě toho vám v aplikaci vyskočí na první pohled ani ne tak rušivá pobídka k tomu, abyste se na toto místo dostavili.

Představte si tedy modelovou situaci, kdy do Google Map zadáte dotaz na nejbližší kavárnu. Výsledkem bude nalezení nejbližších kaváren, ale ta kavárna, která si u Googlu zaplatí reklamu, dostane prostor navíc. Prostorem navíc je myšlen na první pohled nepříliš rušivá lišta ve spodním rohu obrazovky, na kterou když tapnete, tak se přesunete do detailnějšího náhledu informací o té konkrétní kavárně. Stejně to bude fungovat s čímkoliv, samotný Google to na obrázku ukázal s hledáním obchodu se zahradnickými potřebami:

maps1_1maps2_1

Není příliš překvapující, že se Google snaží rozšířit záběr svých reklamních služeb. Reklamy jsou dle jejich názoru nyní „atraktivní pro uživatele a efektivnější pro zadavatele reklamy“. A třeba uznat, že na tom něco je – jak můžete vidět na obrázku, nová podoba reklamy v mapové aplikaci rozhodně není takovou „pěstí na oko“, jako tomu je u některých reklamních bannerů u aplikací, které si obvykle jde zdarma stáhnout na Google Play.

Starší verze mapové aplikace bude nyní zobrazovat tradiční reklamní bannery, stejně jako webová podoba Google Map, ale aktualizovaná podoba už přejde na tento nový systém, od kterého si Google slibuje zlepšení relevance reklamy pro lokální vyhledávání. Změna se týká webové, iOS a Androidí verze Google Map.

Zdroj: A



INZERTNÍ SDĚLENÍ


Mé nadšení pro mobilní tématiku začalo u legendární Nokie 3310, se kterou jsem vyrůstal. Dnes používám LG G2 a nadšení mě stále neopustilo. :-) Kromě toho studuji IT, mám rád fantasy, psaní, Formuli 1 a MMORPG.