ikonka-baterie

Štve Vás spotřeba baterie? Už víme, čím to je

Tým výzkumníků z univerzity Purdue a Microsoftu objevili zajímavou věc. Podle výzkumu 75% spotřeby telefonu se systémem Android je způsoben zpracováním reklam v aplikacích telefonu. Tým zabývající se zjišťováním využití baterie byl schopen oddělit každou aplikaci zvlášť a spočítat tak skutečnou spotřebu jednotlivých aplikací. Do měření jsou zahrnuty známé aplikace Angry Birds, FreeChess a New York Times. Měření probíhalo na HTC Nexus One se systémem Android 2.3.

Při měření aplikace Angry Birds byl zaznamenán údaj o spotřebě energie při hraní jedné úrovně hry. Výsledek ukázal, že z celkové spotřeby přímo na aplikaci náleží 30% z celku. Zbylých 70% energie zkonzumovalo zjišťování údajů o uživateli, lokaci zařízení a stahování reklamy, která se pak následně vykreslovala. Každá reklama se překreslovala při každém dalším levelu.

V aplikaci FreeChess nastavili periodicky spouštění aplikace. Test pak ukázal podobný výsledek, jako u předchozího měření. Téměř 70% spotřeby šla na zpracování reklamy. Zbylé procenta pak opět náležely samotnému programu.

Tým však neobjevil žádnou konkrétní aplikaci, či reklamu, která by spotřebovávala výrazné množství energie, avšak testování pomůže programátorům, kteří se pokusí následně reklamy zjednodušit, aby nespotřebovávaly tolik energie. Tým se následně zapojil do Microsoft Research, aby dokázali eliminovat vysokou spotřebu.

 Zdroj: The Verge



INZERTNÍ SDĚLENÍ


Publicista, hudebník, věčný kritik a taky obyčejný týpek, který se zajímá o svět IT a to jak klasické počítače, tak i ty přenosné...
  • Jirik

    No když odborníci od Micky$oftu říkají, že Android je vadnej, tak to musí být pravda, že :-).