angry

Recenze Android: Angry Birds

Od vydání úplně první verze Angry Birds pro Android uběhla již nějaká doba a většina lidí tuhle hru zná nebo ji hrála a pravděpodobně stále hraje. Angry Birds je prostě fenomén se vším všudy, a následující čísla to jen dokazují. Zaznamenali již přes 100 miliónů stažení na různých platformách, počet aktivních uživatelů se pohybuje kolem 40 miliónů a nějakých 50 miliónů euro plyne ze zisku z prodeje hry. Určitě také stojí zato zmínit prodaná práva na plyšové hračky a na film Rio ve 3D, který měl svou premiéru nedávno v kinech. O čem tedy tento úspěšný marketingový produkt jménem Angry Birds je?

Jedním z nejsledovanějších videí na serveru Youtube o Angry Birds je o počátku jejich sporu s úhlavními nepřáteli. Stačila chvilková nepozornost ptáčků (Angry Birds) a čuníci, říkejme jim tak v češtině díky jejich vzhledu, ač ne barevnému ale spíše proporcionálnímu, se opovážili „birdům” ukrást jejich vajíčka a chystali se z nich připravit velice chutné omelety. Ovšem připravit si tepelně vajíčka ptáků s přízviskem “naštvaní” se nemůže obejít bez vážných následků jako je vyhlazení celého druhu „čuníků“. Jenže hlad je hlad a tak ani čuníci nehodlají dát svou kůži lacino.

Na displeji telefonu máte na levé straně obrazovky připraveny stojící u praku “birdy” a vpravo jsou v různých formách a odlišně odolných pevnostech zavřeni „čuníci“. Tahem prstu se natáhne prak a vystřelí se jeden z ptáků na cestu za odvetou a destrukcí pevnosti. Ptáků je mnoho druhů, např. červení mají schopnost vržené cihly, žlutí se vrhají střemhlav plnou rychlostí, modří se po kliknutí rozdělí na tři menší, bílí házejí výbušná vejce a nakonec tu jsou ještě explodující ptáci. K čemu vlastně tolik druhů ptáků? Čuníci mají velice dobré stavitelské schopnosti a jejich pevnosti mají jen velmi málo slabých bodů. Navíc jsou pevnosti postaveny z různých druhů stavebního materiálu, ono přeci jen skleněná či dřevěná deska se zničí snadněji nežli kámen tvrdý jak diamant.

The video cannot be shown at the moment. Please try again later.

Technické zpracování ať se jedná o animace, obraz nebo zvuk je perfektní. Největším plusem je, že aplikace jsou zdarma a proč množné číslo? Angry Birds totiž existuje ve dvou verzích respektive třech. Můžeme buďto hrát standartní Angry Birds nebo Angry Birds Seasons, ve které se zpřístupňují např. Halloweenské mise nebo mise k oslavě svatého Valentýna a nebo můžeme hrát Angry Birds Rio mise, které kopírují svou předlohu filmu. Pokud vás však stále Angry Birds minuli, měli byste tuto osudovou chybu okamžitě napravit. Tato hra vám přinese zaručeně hodiny, dny a týdny kvalitní zábavy v opravdu mnoha levelech, které neustále přibývají.

Odkazy ke stažení:

Angry Birds:
Android market