cutrope

Recenze Android: Cut the rope

Hra Cut the Rope, která se stala hitem na operačním systému iOS, už je nějaký ten pátek oficiálně ke stažení také na Android Marketu. Jak si povede „Androidí“ podoba této hry? A má šanci uspět stejně jako na iOS? Na tyto otázky odpoví dnešní recenze.

Cut the Rope znamená v překladu něco jako „přesekni provaz“. A o co vlastně jde? Už sám název je celkem výstižný. Hlavní hrdinkou ve hře je mlsná žába, které musíte dopravit přímo do pusy „cukrátko“ visící na laně. Lano přeseknete a bonbón spadne žábě do úst. Mise splněna. Lehké ne?

Určitě však sami tušíte, že to zase tak lehké nebude. Žába má totiž ráda stěhování a téměř v každém kole je její pozice jiná. Bonbón také na svém místě nezůstává a vy mu musíte prostřednictvím jiných lan, na kterých je bonbón zavěšen, určit směr k žábě. Hra nezůstává jen u lan, pomůcek je ve hře více, jako např. bublina, díky níž se může bonbón vznášet. Dále kouzelné klobouky, které fungují tak, že do jednoho klobouku bonbón spadne a z druhého vypadne. Nebo třeba foukací polštářky, jejichž funkcí je odfouknout bonbón jiným směrem.

A aby toho nebylo málo, musíte po cestě k žábě sbírat hvězdy. Celkem jsou v každém kole 3 hvězdy a hrají ve hře důležitou roli. Právě pomocí nasbíraných hvězd totiž odemykáte další kola. Cut the Rope nabízí několik boxů (krabic) a každý box potřebuje ke svému odemčení určitý počet nasbíraných hvězd.

V aktuální verzi hry (1.2) je 9 krabic a každá má jiné prostředí a jiné překážky, které vám stojí v cestě za úspěchem. Ve hře se tak setkáme např. s Tool boxem (krabice s nářadím), Toy boxem (krabice s hračkami), Cosmic boxem (krabice, ve které můžete změnit směr působení gravitace) apod. A pokud vás omrzí vzhled „cukrátka“, lze jej přepnout kliknutím na bonbón v menu hry. Bonbón změníte buď na koblihu, nebo na zmrzlinu.

Cut the Rope je jednoduchá logická hra, která zaručuje zábavu na dlouhé hodiny. Grafika se také povedla a autoři se za ni nemusí vůbec stydět. Hru koupíte za necelých 20 Kč, což je za tak velkou porci zábavy skvělá cena. Vývojáři neustále pracují na nových verzích a tak se můžeme do budoucna těšit na aktualizace s novými boxy. O úspěchu této hry hovoří např. Android Market, kde si hru stáhlo přes jeden milion lidí. Má tedy Cut the Rope šanci stát se hitem i na Androidu? Určitě! Spíše si myslím, že už hitem je.

Android Market
Appbrain
iTunes