deadspace

Recenze Android: Dead Space

Hru, kterou jsme si vybrali, je spin-off klasické hororové akce z PC Dead Space. Reinkarnaci této klasiky si vzalo na starost studio EA. To se řadí mezi přední vývojáře a vydavatele nejen na poli velkých videoher, zároveň se může směle posadit na jednu z nejvyšších příček i na trhu se smartphony. Již od počátku tedy bylo jasné, že se můžeme těšit na velice vydařenou hru.

Electronic Arts vsadili na několik správných složek, které hráče ke hře Dead Space hráče připoutají a nenechají jen tak opustit. Jde o výborné využití univerza Dead Space, o s ním spojenou kapku toho „jo, tohle znám“ efektu a hlavně o skvěle vyváženou hratelnost.

Přeci jenom jsou hry podobného stylu ještě stále jakýmsi kočkopsem, který mívá do dokonalosti daleko. Většinou za to nemohou ani tak vývojáři her, jako spíše samotné postavení a zvyky z konzolových her. Ať se programátoři snaží sebevíc, gamepadu, klávesnici ani myš vám do ruky nepřičarují. Hraní her z první nebo ze třetí osoby je pak mnohdy větším bojem s ovládáním než se soupeři ve hře jako takové.

Ani Dead Space se nevyhnul veškerým neduhům, jako jeden z mála se s problematikou ovládání na dotykovém displeji dokázal vyrovnat velice zdařile. Klasické rozložení prstů a funkcí tak, jak jej známe z gamepadu, zůstalo. To znamená levý palec pro ovládání pohybu, pravý pro ovládání kamery. Programátoři z EA se však od tohoto bodu snažili oprostit od většiny tlačítek a nutno říci, že opravdu dobře.

Pod pravým palcem pak tedy budete mít i střelbu klepnutím prstu, nabíjení klepnutím na počet nábojů. Levý prst pak bude sloužit nejen k pohybu, ale i k používání speciální schopnosti, ale také k rychlému otočení dvojitým poklikáním na postavu. Čas od času se vám zejména v pasážích, kdy máte kliknout na některý z interaktivních předmětů, stane, že omylem vystřelíte nějaký ten náboj, vcelku je však ovládání vyřešeno na slušnou dvojku.

Další skvělou zprávou pro všechny hráče je fakt, že se mobilní hry už bez problémů mohou v kvalitě grafického a hudebního zpracovaní rovnat s hrami na současné handhaldy. Troufám si dokonce tvrdit, že již nyní v mnoha případech mobily vyhrávají. Při pohledu na záběry ze hry Dead Space mi musíte dát za pravdu.

Samotná hratelnost je založena na jakési kostře z velké hry – chodíte od jednoho místa ke druhému, procházíte strašidelnými koridory a snažíte se neskončit pod kusadly některého z mutantů. Na poměry mobilních her je však všechno provedeno opravdu velkolepě – celou hru se setkáváte s novými a novými nepřáteli, novými vylepšeními a novými – i když značně podobnými – sekvencemi hry. Zbraně máte v podstatě tři, to bych však bral spíše jako výhodu. Můžete se soustředit pouze a jenom na hru. Dotykové displeje v tomto mnoho prostoru nenechávají.

Naprosto skvělá hra, kterou i přes skvělé grafické zpracování spustí i starší smartphony. V rámci mezí osekaná verze z PC nabízí něco, co dokáže zabavit na celé hodiny a už se zdaleka nejedná o klasickou hříčku z mobilních telefonů. Doba plnohodnotných her na mobilní telefony je tady a jednou z nich je i Dead Space.

Videorecenzi naleznete v prvním díle herního pořadu ApeGamer:

The video cannot be shown at the moment. Please try again later.

Student, redaktor a IT fanoušek
  • Up3

čau rozjel bych to na Xperii X8 s androidem 2.1 a 600Hz procesorem?

• http://apemobile.cz Miroslav Václavík

Bohužel si myslím, že Xperia X8 už to neutáhne a hra se bude znatelně sekat.

• jirka

Ahoj je to mazec opravdu zabavý na dlouho hraju na xperia mini (letošní ne x 10) a hra se zasekne tak na 3 vteřiny když se načítá video a to jen občas jen sem se chtěl zeptat jak se lítá v jedné misi to je a nemůžu přijít na to jak děkuji za odpověd

• Lukin

Ahoj na XPERIA RAY to jede bez sekání,s peckovní grafikou toto se může jít zahrabat 😀

• gass

Ahoj, můžeš mi říct název písníček na začátku a mezi videi?

• http://apemobile.cz Miroslav Václavík

Zdravíčko. Jedná se o „Alex Gaudino ft Shena – ‚Watch Out‘ „. 😉

• LiberX

Mazec hra, prave jsem ji dohral a i po roce ma opravdu co nabidnout.

• patrik

tak jestli tomuhle říkáš plnohodnotné hry a že přišla jejich doba na mobily,tak to tě lituju.kup si na hraní vitu a nebo 3ds a poznáš co je mobilní hraní.ten dead space vypadá příšerně už na tom videu.nejde jen o grafiku,ale je tam jasně vidět jak to laguje,a ovládání mudí být naprosté příšerné.to spíše celou hru bojuješ s příšerným interfacem než aby ses plnohodnotně bavil.jak říkám mobil hry-shit hry,a nikdy se to nezmění.je to jen dočasná modní vlna pro casual jako jsi ty.ahoj

• http://apemobile.cz/ Miroslav Václavík

Ahoj. Děkujeme za názor. Jen dvě věci na doplnění: zaprvé – recenze je tři roky stará! V té době se Vita teprve představovala a ještě se ani neprodávala. Zadruhé mám jako redaktor magazínu hrej.cz docela velký rozhled v oblastech her a před třemi lety (!) se tato hra dala směle přirovnat k tehdejším kouskům na PSP. Nevím, kdo jsi, každopádně nesouhlasím s tím, že šest let trvající síla mobilních her je jen módní vlna.