gb

Recenze Android: Guerrilla Bob

Označení infantilní střílečka pro blbečky by bylo myslím příliš kruté, nicméně si jsem jistý, že existuje spousta lidí, kteří by tuto hru nazvali přesně takto. V podstatě by měli i pravdu, protože, stejně jako v různých osmibitových vesmírných střílečkách, kde používáte pouze šipky a mezerník, zde máte panáčka, pohled z ptačí perspektivy, nekonečno nábojů a hromady nepřátel. Ale je to zábava a o to jde především…

Guerrilla Bob je výborná hra s šíleným názvem, který si za boha nemůžu zapamatovat a vždy když ho mám někam napsat, musím dlouze přemítat, jak že jsou ty písmenka vlastně poskládaná, abych to nakonec vzdal a vydal se pátrat do telefonu. Nicméně to není až tak důležité, protože jak už to jednou máte nainstalováno, je poměrně jedno jak se to jmenuje.

Hra ve své plné placené verzi nabízí několik módů. Jsou to módy Arcade, Mercenary a Survival. Arcade je mod, ve kterém procházíte jednotlivé pasáže pro, jak říká Bob, peníze a slávu, v Mercenary to stejné procházíte pro peníze, abyste si mohli koupit, opět jak říká sám Bob, úžasné zbraně a v Survivalu se snažíte přežít hordy a hordy krvežíznivých parchantů, kteří touží po vašem mrtvém těle.

Arcade – chci bojovat pro body a slávu…

Vybírám za kterou ze tří postaviček chci hrát (po úspěšném zdolání Arcade modu budete mít na výběr čtyři), přičemž dle mého názoru je v nich rozdíl pouze grafický, žádný jiný. Vyberu si lehkou či těžkou obtížnost, přečtu si příběh, který je jen jako doplněk a nijak na něm nezáleží a dostanu se na mapu, kde jsou jednotlivé lokace – všechny kromě jedné zamčeny. Vybírám jedinou odemčenou lokaci a dostávám se rovnou do tréninkového centra – rozuměj pár metrů čtverečních písku a čtyři terče. Poprvé si můžu vychutnat příjemnou komixovou grafiku, která, aspoň na mém Desiru, jede nádherně plynule. Ovládání je jako na jiných hrách tak nějak gamepadové, palcem zmáčknete kdekoliv v levém spodním rohu displeje, tím určíte střed joysticku a pak už jen pohybujete nalevo, napravo, nahoru nebo dolů od prvotního zmáčknutí. Když pokropíte všechny terče (já osobně střílím prostředním hardwarovým tlačítkem, ale dá se i zmáčknutím a podržením na pravé spodní straně displeje), zeptá se vás hra, jestli chcete mít zapnuté automatické míření a doporučí vám (opět, alespoň v případě Desiru), že byste ho zapnuté mít měli, protože tento telefon nepodporuje plnohodnotný multitouch (pro více informací vám postačí toto video). Toto odkliknete a už se můžete pustit do hry jako takové.

V módu, který jsem si zvolil jde o střílení všeho možného, za což dostáváte body, a o hledání zbraní, bonusů a lékaren, což vám také vždy něco vynese. Během jednotlivých pasáží se střetáváte postupně s různými druhy nepřátel, kteří vládnou různými druhy zbraní a na konci každé pasáže na vás čeká jeden tužší Boss.

Mercenary – chci bojovat pro prachy a lepší zbraně…

V módu Mercenary jde o to vydělat si likvidováním co nejvíce peněz, abyste si mohli pořídit co nejlepší arzenál. Ten je omezen na maximálně tři zbraně, jež můžete mít při sobě v jednu chvíli. Já tento mód hrál jako první, když jsem si hru pořídil a dohrál jsem ho se základní zbraní, jen upgradovanou na maximum a to proto, že ostatní zbraně v obchodě nejsou prakticky vidět (viz. obrázek) a já zjistil (omylem) až mnohem později, že na ně jde kliknout a jdou i koupit. Možná je to mou hloupostí, ale stále jsem čekal, že se zbraně vysvítí až si je budu moci dopřát, až se mi ‚odemknou‘ například po skosení toho kterého bosse. Ale ve skutečnosti jde jen o to, jestli na ně máte a koupit si je teoreticky můžete okamžitě.

Survival – chci jen přežít…a to co nejdýl…

Mód Survival, u kterého já nyní trávím nejvíc času, je pro mnoho z vás možná známý z ‚třidéček‘, kdy jediným vaším úkolem je střílet nepřátele tak dlouho, dokud vás neudolají…a oni vás udolají, dřív nebo později. Otázkou tedy není jestli, ale za jak dlouho a kolik mezitím stihnete nasbírat bodů. Tento mód se rozděluje ještě na další podmody a těmi jsou Classic Survival a Wave Attack. Classic je, jak již název vypovídá, klasický survival. Na začátku si vyberete jednu ze tří, či čtyř postav, objevíte se uprostřed arény a čekáte až se na vás začnou řítit hordy naštvaných cizáků, které budete kropit co vám vaše zbraň dovolí. Jednou za určitý počet usmrcených se objeví Boss, ze kterého po zlikvidování vypadne nějaká zbraň.
V módu Wave Attack na vás jdou hordy po vlnách a z mrtvých panáčků vypadávají peníze, které můžete vždy po zlikvidování celé vlny nepřátel použít v obchodě a vybavit si zbraně. Po vyskočení z obchodu se na vás, záhy po oznámení kolikáté vlně budete čelit, začnou sesypávat nedočkaví nepřátelé.

Zajímavě je uděláno zdraví vašeho hrdiny a to tak, že máte v levé části obrazovky doutník, který vždy, když vás něco trefí, o něco ohoří a až vám nezbude nic než ‚špaček‘, váš avatar se skácí k zemi v elegantní piruetce… Co se týče zaměřování a to hlavně toho automatického, tak to má jednu velkou nevýhodu a sice, že je zaměřeno převážně na objekty co jsou vám nejblíž a jsou ve vašem zorném poli a tedy, pokud stojíte vedle dřevěného hrazení, které vám neubližuje a někde v dáli se na vás řítí šílený výbušný Tony, tak vy stejně budete střílet neustále do toho hrazení, i když by bylo samozřejmě lepší, nechat si ho až na chvilku oddechu, kdy už vám žádný úbytek zdraví nehrozí. Toto si myslím, že by mohlo být ještě vylepšeno, aby měly objekty například různou prioritu a podle té byly likvidovány. Tedy napřed to co vás zraňuje, až poté nehybné dřevěné desky, které pouze zavazí…

Další důležitý aspekt, který musím vypíchnout je zasekávání, respektive přehřívání zbraně. Když z ní nepřetržitě střílíte, ikonka na spodní straně displeje časem zčervená a ze zbraně nebude možno střílet. Je to otázka sekund než se zase začne ochlazovat, ale nové dávky střílení ji budou znovu zahřívat, a tak musíte střílet s rozmyslem.

Ve hře je také možnost multiplayeru, který se mi doteď nepodařilo rozjet…tedy…zatím jsem se zkoušel pouze připojit, ale nenajde mi to ani jeden server, tak nevím kde je chyba. Můžete se také přihlásit ke svému Openfeint účtu, kde uvidíte i ostatní hry, které tuto službu podporují a již jste je někdy hráli, a hlavně uvidíte svůj postup na žebříčku, různá ocenění a jiné statistické zbytečnosti.

Co říci závěrem? Bob si místo ve vašem zařízení rozhodně zaslouží a určitě se k němu budete rádi vracet i pokud ho dohrajete – což není nijak zvlášť velký problém.

Odkazy na stažení:

Android Market  |  Appbrain  |  GetJar (zdarma)