shazamrec

Recenze iOS: Shazam

Tato aplikace by rozhodně neměla chybět v iPhonu nikomu, kdo rád poslouchá hudbu. Shazam totiž dokáže během pouhých pár sekund rozpoznat, co právě ve vašem okolí hraje za skladbu a to se může hodit!

Stává se to nám všem, tedy nám milovníkům hudby, zaslechneme v rádiu či v televizi skladbu, která nás naprosto uchvátí. Poté toužebně čekáme s připraveným poznámkovým blokem na to, až hlasatel rádiové stanice vysloví, jak se píseň jmenovala nebo na to až se v titulcích filmu objeví jméno skladatele, který vytvořil hudbu k filmu.  Jenže díky nesporné existenci zákonu schválnosti se nám tyto vytoužené údaje získat nepodaří. Co teď? Skladba nám provokativně a skoro až obsedantně stále zní v hlavě, dokonce ji pak třeba i často slýcháme znovu, ale informace stále ne a ne získat.

Zní to možná dost komediálně a pro některé nepochopitelně, ale vybavte si například situaci, kdy jste si nemohli vzpomenout na nějaký výraz či jméno, nepříjemné, že?

Jak to funguje?

Teď tedy zpátky k Shazamu, tento chytrý posluchač stačí zapnout a jedním klikem ho nasměrovat na poslech hudby, která právě zrovna zní třeba v rádiu. Doporučuji dát mikrofon telefonu co nejblíže ke zdroji zvuku a pokud možno co nejvíce utlumit jakékoliv jiné rušivé zvuky z okolí. Shazam bude následně pár sekund poslouchat, dále analyzuje zvukovou stopu a vám nakonec ukáže veškeré potřebné údaje, a co víc nabídne vám i možnost stažení na iTunes. Celá operace trvá pouze pár sekund.

Lze program používat i bez připojení k internetu?

Pokud zrovna nemáte internet v mobilu a žádná Wifi není v dosahu, nemusíte se bát, že byste nemohli Shazam používat. Prostě jednoduše necháte Shazam poslouchat píseň, on si stopu uloží do paměti a až budete opět online, můžete si stopu diagnostikovat.

Co dalšího program umí?

Krom toho Shazam nabízí plno dalších užitečných doplňků, jako jsou například historie tagů, propojení s přáteli atp.

Odkazy ke stažení: