jdsimwheel

[Recenze] JD SimWheel: Android jako volant k PC

Muži milují ženy – ale ještě více milují auta. Něco podobného pronesla jedna z postav filmu Rivalové a nelze to vyloučit – minimálně u části mužské populace. Pokud se řadíte mezi jedince, kteří mají k autům také (více než) kladný vztah a rádi holdujete hraní závodních počítačových her, zbystřete. Dnes recenzovaná aplikace by se vám mohla hodit, pokud cestujete a nemůžete s sebou vzít i svůj volant (pochopitelně myslíme ten, který se používá jako herní příslušenství k PC) nebo si prostě jen chcete vyzkoušet, jaké by bylo ovládat virtuální vozidlo něčím jiným, než šipkami.

V dnešní recenzi se zaměříme na aplikaci JD SimWheel (Steering wheel) od autora jménem John Diamantis. Jak je řečeno již v nadpisu, tato aplikace udělá z vašeho Android zařízení virtuální volant. Není k tomu potřeba z hlediska hardware nic extra speciálního, pouze zařízení s akcelerometrem, počítač (s Windows Vista a výše) a WiFi síť (na níž budou všechna komunikující zařízení připojena).

Jelikož návod, jak přesně váš „Android volant“ zprovoznit, je dobře zpracován v popisku samotné aplikace, pouze krátce popíšeme, jaký je princip. Do počítače si nainstalujete speciální ovladač a následně i server – tyto dva kousky software se postarají o komunikaci mezi počítačem a aplikací, která poběží na vašem Androidu. Na něm pouze zadáte požadovanou IP adresu jednoduše se spojíte k PC.  Pak jen hurá do hry, nastavit ovládání na požadovaná tlačítka a senzory a hurá závodit.

jdsimwheel

A jak aplikace fungovala v praxi? To je oč tu běží. Myslím, že docela obstojně. JD SimWheel jsme provozovali na redakčním Nexusu 7 (2012) a senzory byly čteny správně a citlivost byla také pohodová. Otestovali jsme například hru Test Drive Unlimited 2 a musím přiznat, že jsem byl mile překvapen tím, že vše fungovalo jak má a hra byla krásně hratelná. Nalezli jsme však i tituly, kde jsem narazili na nekompatibilitu a hlavně – ovladač u některých FPS her dělal neplechy (hry se domnívaly, že mám stále připojen joystick), což nebylo zrovna příjemné. Aplikace také není zcela kompatibilní se všemi zařízeními. Zde je třeba však vinit i nekvalitní akcelerometry v levnějších tabletech a telefonech.

Shrnutím je aplikace však rozhodně povedená a pokud jen trochu chcete vyzkoušet, jak obstojí váš Android tablet či telefon jako volant, JD SimWheel se hlásí ke slovu! 😉

Hodnocení:

Zdarma