STEINCRAFT

Recenze Android: Steincraft a Minebuilder

Před týdnem jsme psali o vydání oficiální verze aplikace velice populárního Minecraftu. Dnes vám přinášíme informace o jejích dvou klonech, a to o Steincraft a Minebuilder. Obě aplikace jsou sice placené, ale dohromady za ně zaplatíte necelých 40 Kč. Steincraft ke všemu nabízí i Lite verzi, která je zdarma. K úspěšnému spuštění je vyžadován minimálně OS Android 2.1.

Steincraft

Hra po grafické stránce na tom není nejlépe, ale původní koncept je stejný. Horší grafika však zajišťuje, že hra nezabírá mnoho místa v zařízeních, kde se aplikace instalují pouze do interní paměti a uživatelé bojují stále s minimem volného místa. Hra aktuálně nenabízí tolik populární multiplayer a ani zde nejsou žádná zvířata a dokonce nelze ani „craftit“, pro nepříliš znalé „craftit“ znamená v minecraftu vyrábět různé nástroje např. sekyru, lopatu či krumpáč. Autor ovšem do dalších verzích plánuje přidání multiplayeru, „craftění“, zvířat a dalších věcí. Ve verzi Lite, která je zdarma, není však bohužel možné ukládání hry, takže musíme začínat znovu od začátku a námi předešlé stavitelské pokusy jsou nenávratně pryč. Ovládání hry není těžké a uživatel si rychle ovládání pomocí dotyků na obrazovce osvojí. Hra stojí necelých 15 Kč což je velice příjemná cena.

Minebuilder

Co se týče grafické stránky je na tom Minebuilder velice dobře a podobá se té originální z Minecraftu. Hra je placená stojí kolem 25 Kč a nabídne nám krom singleplayeru také multiplayer nebo import z SD karty námi vytvořené Minecraft mapy. V nastavení je možné měnit hodnoty zobrazované vzdálenosti, zorného pole, velikost či citlivost ovládacích prvků.

Po vytvoření  nového virtuálního světa můžeme začít okamžitě se získáváním potřebných surovin k výrobě nástrojů nebo můžeme přistoupit ke stavbě svého nového obydlí, které nám umožní ochranu před nepřáteli, ty lze ovšem v nastavení též vypnout. V dolních rozích obrazovky na obou stranách se nachází dva bílé kruhy – ovládací prvky. Ovládací prvek vpravo umožňuje pohyb do stran, vpřed a vzad naopak levý ovladač simuluje pohyb počítačovou myší. Na obrazovce se nachází ještě v pravém horním  rohu ikonky pro přidání nebo odebrání kostky a v levém části malá ikonka batůžku. Kliknutím na ono ikonku batohu se nám zobrazí náš inventář s nasbíranými surovinami či nástroji, které používáme. Výhodou je ještě zobrazení aktuálního stavu fps a využití paměti ram. V Minebuilderu je možné již několikrát zmiňované „craftění“, což značí že si můžeme vyrobit jakoukoliv věc či nástroj, který nám pomůže při přežití či stavbě jako v Minecraftu.

Odkazy ke stažení:

Steincraft:
Android market