ibeacon

i-Beacon má za sebou komerční premiéru v ČR

Technologie i-Beacon sestávající z „majáků“ vysílajících energeticky nenáročným Bluetooth LE informace o produktech, slevách a dalším obsahu má za sebou tuzemskou premiéru. Tato technologie se už osvědčila v zahraničí a nyní už má za sebou i svůj oficiální start v České republice – i-Beacon totiž nasadily obchody OBI.

„Zabiják QR kódů” – i tak se o i-Beacon mluví. Na úvod si jen v krátkosti vysvětleme základy toho, jak vlastně celá technologie i-Beacon funguje – jádrem jsou chytře rozmístěná zařízení po obchodě, která vysílají informace přes Bluetooth LE, což je energeticky méně náročná varianta standardního Bluetooth protokolu. Angličtinářům už tak dochází, na co naráží samotný název technologie – tato zařízení mohou připomínat majáky, jež do okolí vysílají zajímavé informace. i-Beacon tak řeší to, co dosud dělaly QR kódy, nicméně daleko pohodlněji pro koncové zákazníky i majitele „majáků“, protože obsah se takto dostane opravdu ke všem uživatelům, kdežto u QR kódu byla zapotřebí vlastní interakce.

Mezi podporovanými zařízeními ze strany zákazníků pak mohou být chytré telefony, typicky třeba iPhone 4S a novější, nebo Samsung Galaxy S3 a novější. S protokolem si dokonce poradí i chytré hodinky, protože např. Pebble Watch, či Samsung Galaxy Gear už také disponují Bluetooth čtvrté generace s podporou nízkoenergetického režimu.

A jak že to funguje v praxi? Přijdete do OBI a půjdete si vybrat např. novou laminátovou podlahu. Váš telefon se dostane do blízkosti i-Beacon a přijme vysílané informace, jež vás mohou informovat o tom, že vámi prohlížený produkt je zrovna ve slevě, nebo můžete obdržet bonusový slevový kupón. Nejde však jen o takovouto „statickou“ interakci, ve spolupráci s ostatními i-Beacon zařízeními vás může navést na místo, kde je vámi hledané zboží k dostání, může vám dát rady ohledně používání a případně rovnou doporučí další zboží, které by se vám při práci na nové podlaze mohlo hodit. Mimo užitku pro samotné zákazníky ale technologie může posloužit i majitelům, protože tak získávají zajímavé informace o pohybu zákazníků a mohou monitorovat jejich nákupní zvyky, na základě čehož lze např. optimalizovat rozdělení sortimentu.

i-Beacon tudíž může znít trošku jako hudba budoucnosti, ale pravdou je opak – tato technologie už funguje jak ve světě, tak v našich končinách. Obchodní řetězec OBI tuto technologii ve spolupráci se společností Anywhere s.r.o. nasadil a úspěšné používá v pilotním provoze, který má svoji komerční premiéru v České republice. A jelikož jde o velkou technologickou záležitost, tak toho OBI využívá ve své reklamní kampani OBI roadshow, ve které si zákazníci mohou zahrát o Fiat 500, či vyzkoušení jízdy na Harley-Davidson.

Společnost Anywhere s.r.o. kromě toho pro OBI vytvořila i mobilní aplikaci, jež přijde vhod všem kutilům. Tato aplikace nabízí návody, zajímavé tipy a upozorňuje i na akční slevy v podobě digitálních letáků. Kromě zdroje informací však aplikaci OBI oceníte i při používání v praxi – aplikace umí pracovat jako vodováha, svítilna, nebo měřítko. S aplikací si tak můžete snadno určit, kolik balení budete potřebovat pro sestavení plovoucí podlahy apod.

OBI jsou ve spolupráci s Anywhere s.r.o. na našem trhu průkopníci technologie i-Beacon, nicméně můžeme očekávat, že další obchody využívající této variace na „rozšířenou realitu“ budou přibývat s postupem času. Koneckonců když se v České republice dokázaly rozšířit QR kódy, tak nic nestojí v cestě ani nárůstu popularity technologie i-Beacon, která je ve všech ohledech lepší a pohodlnější. Technologie se navíc nemusí omezovat jen na obchody, ale využití najde i na letištích, v nákupních centrech, nebo ve specializovaných školících komplexech.

Dominik Vondráček, produktový manažer Anywhere s.r.o., se pochlubil s tím, že na dalších implementacích technologie i-Beacon se intenzivně pracuje, takže můžeme čekat, že naše „digitální pohodlí“ se bude při nákupech neustále zlepšovat.


logo-app
App Name
Developer
Free   
pulsante-google-play-store
pulsante-appbrain
qrcode-app

appstore



INZERTNÍ SDĚLENÍ