maxp

Recenze iOS: Max Payne Mobile

A je to tady! Konečně jsme se dočkali reamaku hry, která v roce 2001 redefinovala pojem third-person akční hra. Tolik novinek, které hra přinesla, bychom těžko hledali u nějakého jiného titulu. Největší z nich je zřejmě dodnes velice populární Bullet Time, kterým si vývojáři získali srdce nejednoho fanouška. Dne 12.4 2012 byl vydán kompletní HD reamake Maxe Payna pro zařízení s operačním systémem iOS a pro mě, jako fanouška této série, bylo tedy povinností hru zakoupit a následně pro vás zrecenzovat.

Ihned po zapnutí hry samozřejmě vidíme odkazy vydavatelů a vývojářů, jako jsou Remedy, 3D Realms a samozřejmě Rockstar Games. Hned po zhlédnutí těchto reklam se objevuje první intro ze hry a dostavuje se první záplava nostalgie, každý kdo tuhle pecku dříve hrál na pc nebo na některé z konzolí si okamžitě vybaví hodiny strávené s Maxem. Hra má od začátku skvěle zvládnuté navození atmosféry, která je v pozdějším hraní také hlavním tahákem a motivací pokračovat v příběhu.

Na začátek si řekneme něco málo o příběhu. Pro pamětníky to bude jistě zbytečné, ale jistě se najde i mladší generace, která bude tuhle hru hrát poprvé. Příběh se tedy točí kolem New Yorského policisty, Maxe Payna. Max má krásnou ženu a malou dcerku. Žije spokojeným a poklidným životem, který by mu mohl leckdo z nás závidět. Jednoho večera se však všechno změní, Max se totiž vrací domu zrovna ve chvíli, kdy jeho ženu i dceru zabijí zfetovaní narkomani. V tuto chvíli se Maxův život otočí o 360 stupňů. Začne ho svírat chuť pomstít se a tak se nechá zaměstnat jako tajný agent organizace „DEA“. Jeho úkolem bude proniknout do zločinecké organizace a zjistit původ drogy Valkyr, která zaplavila New York a může také za smrt jeho rodiny.

První intro ze hry

The video cannot be shown at the moment. Please try again later.

Shrnutí příběhové linky máme za sebou a vrhněme se tedy na samotnou hratelnost.  Jak už tomu u akčních her na dotykových displejích bývá, největší strach máme vždy z toho, jak se autoři poperou s ovládáním. Já osobně jsem na ovládání byl u Maxe Payna hodně zvědav. Vývojářům se podařilo ovládání dotáhnout téměř na špičkovou úroveň, vše reaguje rychle, tlačítka jsou dost velká, takže by nikdo neměl mít problém s klikáním na špatná tlačítka. Na začátku je samozřejmě potřeba si vše osahat, ale po pár desítkách minut hraní, by vám ovládání nemělo činit žádný větší problém.

Jak jsem již zmiňoval, jedná se o kompletní HD Reamake, takže hra by měla být naprosto totožná, až na grafické zpracování, které se dočkalo většího rozlišení, díky čemuž se může hra pyšnit právě přídomkem HD. Samotná hra tedy vypadá naprosto skvěle. Hrany jsou ostré a barvy krásně syté. Na přenosných zařízeních se jedná o veliký nadprůměr.  Dalším velikým plusem je skvělá optimalizace. Hra i přes její skvělou grafiku běží naprosto plynule i na starším iPhone 3Gs na kterém byla recenzována, za což vývojářům náleží velké díky.

Starší Hardcore hráče také jistě potěší, že hra jede opravdu ve starých kolejích a její obtížnost se tak může řadit mezi vrchní příčky. Hra si prostě nebere servítky a klade důraz také na hráčův skill, na což se v dnešní době moc velký důraz neklade. Ve hře je, ale samozřejmě k dispozici jakýsi „AutoAim“, který vám usnadňuje míření, spoléhat se pouze na něj ovšem nemůžete.

Jak je již běžné, ve hře jsou zakomponovány také sociální sítě, na kterých můžete sdílet své výsledky atd. Konkrétně se jedná o Facebook, Twitter a také Rockstar Social Club. Vývojáři si pro nás také připravili překvapení a to položku v menu, která je pojmenována Max Payne 3. Pokud jsme tedy připojeni k internetu a vybereme tuto volbu, dostaneme se na stránku, kde jsou zveřejňovány různé novinky z chystaného třetího pokračování hry.

A teď nějaké shrnutí na závěr:

Hra je v AppStore dostupná za 2.99 USD. Což je za takovou pecku velice dobrá cena, kterou se určitě vyplatí investovat. Pokud bych měl hru hodnotit na stupnici od 1 do 10, přičemž 10 je maximum, udělil bych 9. Bod strhávám především za ovládání, které nemusí každému úplně sednout, i když mě problémy nečinilo. Hra má skvělou nostalgickou atmosféru, velice dobrý příběh a jedná se o značku Max Payne, která sama o sobě slibuje dobrou kvalitu a zážitek z hraní.

Hru Max Payne Mobile můžete stáhnout na iTunes.