worms3

[Recenze] Worms 3 – prostě další červíci

Worms jsou ve světě počítačových her už poměrně zažitá značka, která lidi baví již od devadesátých let. Několik her z této známé kombinace strategie a akční plošinovky se už dostalo i na mobilní platformy – jak si stojí jedna z posledních, nesoucí název Worms 3?

Na začátku hraní si můžete projít několika úvodními mini-misemi, které vás seznámí se základním ovládáním a konceptem celé hry – pokud jste se ale s válčícími červíky už někdy setkali, tak tuto část hry můžete přeskočit a pustit se rovnou do kampaně. Ta je i v pokročilejších úrovních dost jednoduchá, pokud tedy zůstanete u výchozí jednoduché obtížnosti – osobně rozhodně doporučuji její zvýšení, neboť na lehké nastavení má umělá inteligence opravdu velké mezery a přestože příležitostnou sebevraždu spáchá i na obtížnostech vyšších, tak rozhodně to není tak častým úkazem.

Worms 3 screenshot

Worms 3 vypadají pěkně

Samotná hratelnost zůstává věrná standardům série, autoři se nesnažili (zbytečně?) experimentovat a přináší klasické Worms s tradiční 2D stylizací (jak ji kdysi nastolil díl Armageddon), takže jen ve zkratce pro připomenutí – základní princip spočívá v tom, že proti sobě stojí minimálně dva týmy červíků, kteří disponují různým arzenálem (ten je průběžně doplňován o zbraně, které se náhodně na mapě objevují). Týmy se střídají po tazích, přičemž samotná hra průběžně rotuje po všech členech vaší malé červí armády, takže postupně se vystřídají úplně všichni. Na každý tah máte omezený časový prostor, který se pohybuje okolo jedné minuty. Ta ve většině případů stačí k vymyšlení postupu i k jeho provedení – zejména pokud hrajete proti umělé inteligenci, jejíž metody se dají postupem času prokouknout a předvídat.

V průběhu kampaně projdete několika různými prostředími, která však kromě tématiky nemají žádný vliv na samotnou hratelnost. Jak budete postupovat misemi stále kupředu, tak do hry začne vstupovat i hra více týmů, byť její účel upřímně řečeno moc nechápu, protože nevidím rozdíl v tom, jestli proti mně jde jeden velký tým, nebo dva menší – umělá inteligence tak či tak míří výhradně na vás a nesoustředí se na souboje mezi sebou. To celé pak úplně podtrhuje skutečnost, že se v samotné bitvě vždy střídáte stylem „Já – AI –Já – druhá AI…“, takže v praxi opravdu nejde o jakýkoliv rozdíl v hratelnosti.

Worms 3 Screenshot 2

Worms 3 v akci

Kromě přednastaveného setu misí v podobě kampaně potom samozřejmě můžete hrát i rychlé zápasy, a pokud by vás i ty omrzely, tak můžete využít hry pro více hráčů. Ta je podporována jak v podobě lokální hry, kdy si zařízení předáváte mezi sebou a postupně se střídáte jako u klasické tahové strategie, či deskové hry. A ten druhý mód je potom pochopitelně v online prostředí – to je postaveno docela zajímavým způsobem, kdy nemusíte celou hru odehrát na jeden zátah. Princip hry je pořád úplně stejný, ovšem s tím rozdílem, že můžete odehrát tah a hru vypnout. Jakmile váš protihráč udělá další tah, tak vás na to hra upozorní a vy se můžete k zápasu vrátit. V praxi to tak může vést k tomu, že jeden zápas budete hrát klidně dva týdny. Multiplayerové zápasy se dále ještě dělí na přátelské hry a hry hodnocené, podle jejichž výsledků budete řazeni do žebříčku hráčů.

Worms 3 Screenshot 3

Worms 3 – úpravy červíků

Při nákupu samotných Worms 3 by vás mohlo zarazit, že vás obchod s aplikacemi upozorní na přítomnost in-app plateb. Ano, je tomu tak – hra má v sobě zakomponovaný systém mikrotransakcí navzdory tomu, že už její základ je placený. Naštěstí ale jde pouze o kosmetické úpravy vašich červíků, které naprostá většina hráčů jistě bez problémů oželí – ve hře už tak jsou různé kostýmy odemknuté, nicméně ty dodatečné se dají kupovat za poplatek v řádech desítek korun. Osobně si nemyslím, že by se taková investice do hry vyplatila, ale to už je na každém z vás – progres ve hře každopádně autoři nijak za další platební bránu neschovali.

Worms 3 je solidní hra, která staví na základech známé série a téměř vůbec se nesnaží nad jejich rámec nějak inovovat. Z toho plyne, že hru lze s klidem doporučit všem příznivcům série. A protože hra dobře reprezentuje ceou herní sérii, tak ji můžeme doporučit i těm, kteří Worms ještě nikdy nehráli. Pokud vás však Worms hry nikdy příliš neokouzlily, tak Worms 3 na tom určitě nic nezmění.

appstore

wpstore

Mé nadšení pro mobilní tématiku začalo u legendární Nokie 3310, se kterou jsem vyrůstal. Dnes používám LG G2 a nadšení mě stále neopustilo. :-) Kromě toho studuji IT, mám rád fantasy, psaní, Formuli 1 a MMORPG.