308147

[Téma] Retenční oddělení, aneb jak na levnější volání a dotované telefony

Situace ohledně cen a podmínek tuzemských mobilních operátorů je dobře známá. Služby na úrovni podprůměrných východních států, ceny několikanásobně přesahující hodnoty v okolních zemích a nečinnost ČTÚ dávají dohromady krásné místečko, které nabízí oligopolu T-Mobile, O2 a Vodafone dělat prakticky vše, co si zamanou. Naštěstí i oni mají své zájmy a dokážou pro udržení zákazníka pěkně vylepšit čísla ve smlouvě. Člověk však musí vědět, jak na to.

Důležitá je informovanost – člověk, který se chce pustit do „boje“  proti operátorům, musí vědět, co a jak si může dovolit. Operátoři spoléhají na to, že ne každý zákazník pročítá fóra a problematice se věnuje a mají samozřejmě pravdu. O to lepší výchozí pozice pak zůstává pro nás – informované.

Většinou si nové podmínky budete chtít vyjednat v situaci, kdy vám končí smlouva. Budeme tedy vycházet z tohoto bodu, odkud jsme mimochodem začínali i my. Začněme tedy prvním krokem, který je během vyjednávání nových podmínek důležitý – ofenziva!

První krok – nedělat mrtvého brouka

Pakliže se podíváte do smluvních podmínek, operátoři zde mají zanesený jeden velice pěkný odstavec o tom, že pokud se sami nepřihlásíte o změnu či ukončení smlouvy, bude vám automaticky smlouva prodloužena na další (pravděpodobně dvouleté) období. Hlavní tedy je, aby člověk nedělal mrtvého brouka a nečekal na akci soupeře (v tomto případě operátora). Musíte začít sami, stejně jako jsme to udělali my.

Zbývaly tři dny do konce smlouvy – operátor nám o tom samozřejmě nedal žádnou formou vědět – a tak jsme zavolali na infolinku. Zásadní věcí, kterou v tuto chvíli musíte bez jakýchkoliv obav udělat, je zeptat se, jakým způsobem je možné smlouvu vypovědět (resp. ukončit). Operátor na druhé straně bude chvíli popisovat možné způsoby, jak smlouvu ukončit. Po dlouhém monologu se vás zeptá na klíčovou otázku a nahraje vám tak na smeč – „Pokud se mohu zeptat, proč chcete odejít?“

Druhý krok – nové podmínky

V tuto chvíli je potřeba mít vše dopředu rozmyšlené a zahrát malé divadélko. My jsme řekli, že nám konkurenční operátor nabídl dvojnásobný FUP limit, volné volání 24 hodin denně do sítě a navíc výraznou slevu na nový telefon. Operátor na druhé straně se okamžitě chytil a slíbil, že vše předá na specializované oddělení (konkrétně retenční oddělení) a že nás brzy někdo informuje. Ryba sežrala návnadu a teď už stačilo jen pořádně cuknout a pochutnat si na úlovku.

Třetí krok – radost

Za dva dny volala slečna z retenčního oddělení, aby s námi domluvila nové podmínky. My jsme jí tedy ještě jednou nastínili to, co bychom od nové smlouvy očekávali a čekali jsme na vyjádření. Slečna byla velice laskavá a snažila se nám co nejšetrněji vysvětlit, že podobné podmínky prostě nemůžeme mít. V tuto chvíli si uvědomte, že retenční oddělení je zde pro udržení zákazníků a operátor bude dělat vše pro to, aby vás udržel. Rozhodli jsme se tedy nepovolit a dále trvali na našich podmínkách. Operátorka po chvíli ustoupila a nabídla nám velice zajímavý tarif a novou smlouvu.

Dokázali jsme si za stejnou cenu, kterou jsme platili za náš původní kontrakt (690 Kč), „vyhádat“ dvojnásobný FUP limit (z původních 300 MB zvýšeno na 600 MB), neomezené volání 24 hodin denně na všechna čísla v síti (dosud to bylo pouze na pět předem určených čísel) a na konec největší úlovek, jenž nám nakonec operátorka nabídla zcela sama – nový smartphone Samsung Galaxy SIII (v tu dobu dva dny v prodeji) jsme z původních 15 500 Kč dostali za konečných 6 500 Kč. Vše bylo domluveno a za několik dní přijel kurýr s novou smlouvou a mobilním telefonem.

Vše proběhlo naprosto hladce, nikde žádný zádrhel a stačilo jen chvíli dělat, že hodláme od současného operátora odejít. Mějte tedy na paměti, že mají naši milí operátoři opravdu obrovské rezervy v cenách a že pokud budete vědět, jak na ně, můžete si nakonec odnést nepoměrně lepší podmínky. Přece jim všechno nenecháme!



INZERTNÍ SDĚLENÍ


Student, redaktor a IT fanoušek
  • horak josef

    Dobry den, dne 6.4.2013 mi konci smlouva. Chtel bych zmenit operatora, jak postupovat?

  • pavel novotný

    To mi připadá jako prodej kastrolů starejm babkám,prostě nás maj za voly.To maj na každým vejvar ví c jak 100%.To je normální lichva,ale co má člověk dělat,když už se dneska bez tydlifonu neobejde.